int LEDG1 = 2; // deze led toont de opgave int LEDO1 = 18; // deze led licht op na het tonen van 1 opgave int LEDR1 = 17; // deze led toont de opgave int LEDG2 = 5; // deze led toont de opgave int LEDO2 = 4; // deze led licht op na het tonen van 1 opgave int LEDR2 = 3; // deze led toont de opgave int BUZZ = 13; // de opgave laat ook een toon horen int BUTTON4 = 12; // op deze knop duw je als opgave GROEN1 laat branden int BUTTON3 = 11; // op deze knop duw je als opgave ROOD1 laat branden int BUTTON2 = 10; // op deze knop duw je als opgave GROEN2 laat branden int BUTTON1 = 9; // op deze knop duw je als opgave ROOD2 laat branden int toestandBUTTON1 = 0; // dit is voor de toestand van de ingedrukte knop in op te slaan. int toestandBUTTON2 = 0; // dit is voor de toestand van de ingedrukte knop in op te slaan. int toestandBUTTON3 = 0; // dit is voor de toestand van de ingedrukte knop in op te slaan. int toestandBUTTON4 = 0; // dit is voor de toestand van de ingedrukte knop in op te slaan. int gamedata[20]; // dit zijn de opgaves een reeks van 20 willekeurige getallen tussen O en 3 int level = 1; // het spel start bij level 1 en laat telkens 1 opgave meer horen. int toon = 0; // toon bepaalt de frequentie van het geluid int aantalbuzz = 0; // omdat de tijd frequentieafhankelijk is moet je voor eenzelfde tijd meer of minder keer de toon afspelen int antwoord = 0; // houd bij welk antwoord je gaf int antwoordjuist = 0; // zorgt ervoor dat bij een fout antwoord een nieuwe opgave kan gemaakt worden en bij een juist antwoord level stijgt. void genereeropgave(void) { // deze functie genereert een opgave for(int i=0; i<20; i++){ // met een for lus overloop je de 20 posities van de array randomSeed(analogRead(3)); // maakt het random getal nog willekeuriger gamedata[i] = (random(1,500))%4; // van het random getal tussen 0 en 500 word de rest van de deling door 4 berekend // geen random tussen 1 en 4 omdat dit vaak 1 en 4 zou opleveren. } } void speelopgave(int level){ // voor het afspelen van de opgave for(int i=0; i